Esther naar Lourdes

De reis naar Lourdes

Hallo Allemaal,

Even een korte update, want het is al laat en ik ben erg moe! Vanochtend om 4.30 uur werd ik opgehaald door Lilian. Een service waar vooral Charles blij mee was ;-). Iedereen verzamelde bij de kerk in Bunnik. Alle koffers werden voorzien van een paars lintje, handig voor de logistiek later die dag. De bus had wat moeite om op de goede plek terecht te komen voor de kerk in Bunnik, de rolstoellift werkte niet optimaal (maar met vereende krachten werd Nel in de bus getild). Maar uiteindelijk zaten we allemaal en werden we onder het genot van een kopje koffie of thee naar Tourcoing vervoerd. In de bus werd gestart met een gebed en gezamenlijk Onze Vader en Wees Gegroet. Er vonden mooie kennismakingen en gesprekken plaats op de vroege ochtend. In tourcoing stapten we over van de bus naar de TGV. En nadat iedereen gesettled was vertrokken we om 9.30 uur richting Lourdes. De reis was lang, vermoeiend, maar erg gezellig. Veel gezellige gesprekken, spelletjes, puzzels, een lekkere lunch en diner (tesamen in één pakket). De reis voerde langs Lyon, Nimes, Montepellier, Narbonne. uiteindelijk arriveerden we om 20.30 uur in Lourdes. We reden het statiin van Lourdes binnen, terwijl alle mensen in de trein de eerste coupletten van het Lourdeslied zongen. Een mooi moment. Daar was het een geregel van koffers, rollators, rolstoel richting de bus die ons naar het hotel vervoerde. Daar waren we om 22.00 uur. Na het verkennen van de kamer, ging een lekker wijntje er wel in! Met een klein groepje zijn we uiteindelijk nog even naar de grot gelopen waar een viering aan de gang was. Meteen indrukwekkend en genieten. We bleven maar kort, en liepen met een omweg, via een terras (waar we heerlijk in een vestje buiten zaten) terug naar het hotel. Gelukkig krijgen we de komende dagen tijd genoeg tijd om ons onder te dompelen in Lourdes. Te starten morgenochtend met de lauden in de Rozekransbaseliek om 8.30 uur. Nu maar snel slapen dus!