Esther naar Lourdes

Kennismaking met de groep Pelgrims

Hallo,

Op woensdag 22 april kwamen 25 van de 30 deelnemers aan de pelgrimstocht naar Lourdes bij elkaar op de Wissel. Na een kopje koffie of thee, werden we welkom geheten door Lilian Vernooij. Daarna werd de avond geopend met het aansteken van een speciale Lourdeskaars en een gebed door Laura de Vries. Lauragaat met ons mee als pastoraal begeleidster.

We deden een gezellig kennismakingsspel waarbij we op alfabetische volgorde moesten gaan staan. Iedereen stelde zich kort voor. Er zijn ongeveer 8 mensen die voor het eerst naar Lourdes gaan. Er zijn 10 mensen die gebruik maken van een rolstoel en begeleid moeten worden. Er zijn 5 mensen (waaronder ik) die meegaan als rolstoelbegeleider. De andere mensen worden begeleid door stagiaires van de VNB.

We kregen een heleboel praktische informatie over de reis en het verblijf. Bijv. Op de vertrekdag moeten we vroeg aanwezig zijn op de opstapplaats in Bunnik, nl. 05.00 uur. Om 5.15 uur vertrekt de bus richting Tourcoing in België, waar we overstappen op de TGV, die ons dwars door Frankrijk naar Lourdes vervoert. Dat wordt een kort nachtje, aangezien ik op vrijdagavond nog competitie moet tennissen, en dat is meestal niet vroeg afgelopen. Gelukkig kan ik in de bus en trein wel slapen... ;-)

We sloten de avond af door het gezamenlijk zingen van het lied "Te Lourd' op de bergen".

Na deze avond heb ik nog meer zin gekregen om te vertrekken.

groeten, Esther

lilian Vernooij

Wat een leuke site, de vorige keer heeft het thuisfront erg enthousiast gereageerd op de site.

Inmiddels zijn er 31 pelgrims uit de parochie, gisterenavond op de valreep nog een iemand erbij.

Anneke van Loon de Vroege

Wat leuk dat je dit gaat doen. Ik heb het al doorgegeven aan de thuisblijvers. Tot zaterdag. Anneke en Jan